אל תקחו צ'אנס על הרשיון שלכם

קבעו עכשיו פגישת ייעוץ ראשונית

    אל תקחו צ'אנס על הרשיון שלכם

    קבעו עכשיו פגישת ייעוץ ראשונית




      שיטת הניקוד של משרד הרישוי

      ניקוד משרד הרישוי

      השיטה יכולה להראות מסובכת תחילה אך ככל שמעמיקים מבינים ביתר קלות את המצב. כמו כן, עורכת דין מאיה אלקריף מכירה היטב את שיטת הניקוד מתוקף תפקידה דאז במשרד התחבורה. אם כך ננסה להסביר ולשפוך קצת אור על שיטת הניקד של המשרד נכון ליום כתיבת המאמר.

      אם גם אתם צברתם נקודות עקב עבירת תנועה כזו או אחרת, בטח תרצו לדעת יותר על שיטת הניקוד של משרד הרישוי. מיד נפרט עוד על שיטת הניקוד הזו אבל כדאי שתדעו שיש לשיטה מטרה – מעקב אחרי עבירות התנועה השונות שביצעו נהגי ישראל.

      שיטה זו מצטרפת לשיטות ענישה נוספות (קנסות, פסילה ועוד) והיא מדורגת, כלומר כל עבירה נושאת בחובה מספר נקודות בהתאם לחומרתה. אולי תופתעו אבל בשיטת הניקוד של משרד הרשוי מופיעות 73 עבירות ומיד ניתן דוגמאות. ובמידה שתהיתם – שיטת הניקוד של משרד הרשוי היא חלק מתקנות התעבורה. לא מאמינים? בדקו את סעיף 69 א’ לפקודת התעבורה.

      אמנם, העבירות נרשמות לחובתכם ע”י משטרת ישראל אבל הן מועברות אוטומטית למשרד הרשוי, כך שהמשמעות אחת – גם אם לא שילמתם את הקנס בגין עבירת התנועה וגם אם עבר המועד לערעור (לרוב 90 יום), עדיין הנקודות נצברות לחובתכם ויכולות להינקט נגדכם סנקציות שיפורטו מיד.

      ואולי תותפעו, אבל גם זה קבוע בחוק סדר הדין הפלילי סעיף 229 (ח2) ואתם מוזמנים לבדוק אותנו כמובן.

      שיטת ניקוד משרד הרישוי – ההגיון מאחורי השיטה

      למעשה, מלבד מטרת העל שדיברנו עליה קודם לשיטת הניקוד של משרד הרישוי יש מטרות נוספות, למשל הרתעת נהגים מביצוע של עבירות תעבורה, הגנה ושמירה על הולכי הרגל והנהגים האחרים, שיפור הנהיגה והיא אפילו משמשת כמכשיר לזהוי עברייני תנועה. אבל זה לא הכל, כי לשיטת הניקוד של משרד הרישוי יש עקרונות וזה המקום להציגם, למשל :

      1. זמן –
        • למי שצבר עד 22 נקודות הנקודות תקפות למשך שנתיים מיום ביצוע העביר.
        • למי שצבר מעל 22 נקודות הן תקפות למשך 4 שנים.
      2. הצטברות – הנקודות מצטברות ואינן גורעות מהסמכויות האחרות של משרד הרישוי.

      שיטת ניקוד משרד הרישוי – הסנקציות

      משרד הרשוי מטיל סנקציות שונות בשל צבירת נקודות בהתאם למספר הנקודות כמפורט:

      1. נהג שצבר 12-22 נקודות יתבקש לבצע קורס בנהיגה נכונה תוך חצי שנה. הקורס נמשך 12 שעות לימוד והנהג יתבקש לעמוד במבחן שנערך בסופו.
      2. נהג שצבר 23-34 נקודות יתבקש לבצע קורס מתקדם בנהיגה נכונה. גם קורס זה נמשך 12 שעות ובסופו מבחן.
      3. נהג שצבר מעל 36 נקודות ידרש לעבור שוב מבחן עיוני. בנוסף, רשיונו של אותו נהג יפסל למשך 3 חודשים.
      4. נהג שצבר לפחות 36 נקודות תוך 6 שנים או 72 נקודות בכלל ל – מבחן מעשי, מבחן עיוני ובדיקות רפואיות. בנוסף, רשיונו של אותו נהג יפסל ל-9 חודשים.
      5. והערה – הנקודות אינן נמחקות לאחר ביצוע העונש, אלא נשארות בתוקף בהתאם למספר הנקודות כפי שפורט קודם לכן. כלומר, צבירה של עד 22 נקודות תקפה למשך שנתיים וצבירה של יותר מכך תקפה ל-4 שנים. המלצה שלנו: אל תוותרו על קורס הנהיגה הנכונה משתי סיבות –
        1. זה אף פעם לא מזיק ואפילו מועיל.
        2. כל עוד לא תעברו את הקורס הנקודות ימשיכו להצטבר והסנקציות עלולות להחמיר.

      שיטת ניקוד משרד הרישוי – הנקודות

      מיד ניתן דוגמאות לעבירות תנועה נפוצות ולנקודות שהן נושאות בחובן, אבל יש לזכור שזו רשימה חלקית בלבד כי כאמור ברשימה המלאה מופיעות (נכון להיום) 73 עבירות. לנוחותכם דירגנו את העבירות לפי מספר הנקודות, למשל:

      • 6 נקודות – נהג שלא הציג רשיון רכב בעת בדיקת שוטר, נהיגה בקלות ראש ועוד.
      • 8 נקודות – נהיגה ללא רשיון נהיגה או עם רשיון נהיגה שפקע תוקפו לפני 10 שנים, נהיגה שגרמה לחבלה, נהיגה עם רשיון שאינו תקף לסוג הרכב, נהיגה שמסכנת חיים של אנשים אחרים ועוד.
      • 10 נקודות – נהיגה בשכרות, נהיגה בזמן פסילת רשיון, הפקרת נפגע (תאונת פגע וברח), גרימת מוות בשוגג, נהיגה ברמזור אדום ועוד.

      נשמע לכם מסובך?

      אתם לגמרי צודקים ואנחנו גילינו דרך פשוטה להימנע מכל הבלגן – פשוט סעו כחוק וחסכו מעצמכם את הטרחה, אך בכל זאת אם המצב קרא , פנו אל עורך דין לענייני שיטת ניקות ותעבורה

      חייג כעת אל עו”ד תעבורה בירושלים – מאיה אלקריף טל: 072-3384701

      ניקוד משרד הרישוי

      ניקוד משרד הרישוי – תעבורה

      ניקוד משרד הרישוי היא שיטה שמטרתה להרתיע נהגים מפני ביצוע עבירות תנועה, ובפרט לזהות מי שמבצעים עבירות חוזרות ונשנות – ולהעניש אותם. לכל עבירת תנועה יש ניקוד אחר, בהתאם לרמת החומרה שלה, וצבירת מספר נקודות מעבר לרף שנקבע בחוק מחייבת אמצעי תיקון – קורסי נהיגה נכונה וגם פסילת רישיון ל-3 חודשים. עו"ד מאיה שפירא אלקריף מסייעת לבטל נקודות תעבורה כשהנסיבות מצדיקות זאת, ובכך להימנע מהפעלת אמצעי התיקון.

      ניקוד משרד הרישוי לעבירות התנועה הנפוצות

      * 2 נקודות – נוסע ברכב ללא חגורת בטיחות (כשהנהג עצמו חגור), גרירה שלא כדין, נסיעה ללא הפעלת אורות כנדרש.

      * 4 נקודות – הפרעה לתנועה, שימוש בסלולרי ללא מיקרופון, מניעת השלמת חציית כביש בבטחה מהולך רגל, אי מתן זכות קדימה לרכב ביטחון, הובלת מטען באופן לא בטיחותי, נסיעה ברוורס באופן לא בטיחותי.

      * 6 נקודות – נהיגה ללא רישיון, נהיגה שלא בימין הדרך, נהג ללא חגורת בטיחות, עקיפה מסוכנת, אי ציות לתמרורי איסור כניסה, נהיגה בקלות ראש, נהיגה בניגוד לכיוון בכביש חד-סטרי.

      * 8 נקודות – תאונת דרכים עם פגיעה באדם, פניית פרסה תוך סיכון חיי אדם, אי עצירה לפני מפגש רכבת, מהירות מופרזת, נסיעה ברמזור שהוא גם אדום וגם צהוב.

      * 10 נקודות – נהיגה במהירות מופרזת במיוחד (יותר מ-30 קמ"ש מעל למותר בדרך עירונית, או יותר מ-40 קמ"ש מעל למותר בדרך בין-עירונית), נהיגה תחת השפעת סמים או אלכוהול, מעבר צומת באור אדום, אי מתן זכות קדימה, נהיגה בזמן פסילה.

      ביטול נקודות באחוזי הצלחה גבוהים

      המטרה של ניקוד משרד הרישוי היא כאמור לאפשר פיקוח מתמשך על נהגים שמבצעים עבירות רבות יחסית. יחד עם זאת יש גם דרכים לבטל נקודות, ומי שעושה זאת בהצלחה כבר שנים רבות היא עו"ד מאיה שפירא אלקריף. שירות זה ניתן רק כשיש סיכוי אמיתי להצלחה, כשאפשרות אחת היא מחיקת העבירה לחלוטין ואפשרות שנייה היא המרת עבירה חמורה לעבירה קלה יותר, ובהתאם צמצום מספר הנקודות. לעו"ד שפירא אלקריף אחוזי הצלחה גבוהים, בעיקר בזכות היסודיות והנחישות.

      אל תקחו צ'אנס על הרשיון שלכם

      קבעו עכשיו פגישת ייעוץ ראשונית




        שאלות ותשובות

        איך עו"ד לתעבורה יכול לעזור לי להתמודד מול משרד הרישוי?

        עו"ד אשר מתמחה בדיני משרד הרישוי ותעבורה מכיר את הנהלים המסורבלים של הרשות המנהלית ובכך יכול לעזור באופן גורלי בהחזרת ושמירת רישיון הנהיגה ביד הנהג.

        האם ניתן למחוק נקודות תעבורה?

        כן! ישנם תנאים שעל פי הם יהיה ניתן למחוק נקודות, הדבר נעשה בדרך של פניה לבימ"ש, בתוך 90 יום מיום קבלת הדוח. ישנה חשיבות בלווי עו"ד המתמחה בדיני תעבורה. הדבר נחוץ לשם הצלחת התהליך ומחיקת נקודות.

        קיבלתי פסילה ממשרד הרישוי. מה עושים?

        רצוי לפנות לעו"ד אשר מתמחה בתחום תעבורה במשרד הרישוי. הדבר יכול לעזור באופן משמעותי בטיפול בפסילה מול משרד הרישוי, באופן שהתוצאה יכולה להיות עיכוב פסילה למספר חודשים, קיצור פסילה, ביטול פסילה וביטול רכיבי הפסילה.

        האם עורך דין לתעבורה יכול לעזור לי בהכנה וליווי למכון הרפואי לבטיחות בדרכים?

        כן, עו"ד המתמחה בתחום דיני תעבורה ומשרד הרישוי, יכול לסייע בהכנת הנהג למבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים טרם הגעתו ובכך להגדיל את הסיכוי להצליח במבחנים ולקבל אישור חיובי להמשך נהיגתו.

        בנוסף, במקרה ובו הנהג נכשל במבדקים וקיבל תשובה שלילית ולא קיבל את רישיונו בחזרה, עומדת לו הזכות להגיש ערעור בתוך 30 יום לוועדת ערר. רצוי וכדאי לגשת לוועדת ערר בליווי ערך דין המתמחה בנושא ולו היכולת והידע לשכנע את חברי וועדת הערר, כי יש מקום להחזיר לנהג את רישיונו ואף בתנאים.

        כיצד עורך דין לתעבורה יכול לסייע לי במקרה שהוגש נגדי כתב אישום?

        לבית המשפט בשום אופן לא ניגשים לבד, גם אם נדמה שעבירות תעבורה "הן קלות יותר". הסיבה היא שהאזרח הרגיל אינו מבין את התנהלות בבית המשפט והמשטרה. עו"ד לתעבורה אשר מתמחה בתחום, יפנה ליחידת התביעות על מנת לצלם את חומר החקירה בתיק המשטרתי, זאת כדי לבוא במשא ומתן עם התובע המשטרתי בניסיון להגיע להסדר פשרה או לחלופין לגבש קו הגנה וזאת במטרה לסייע לנאשם להגיע לתוצאה הטובה ביותר בעבורו.

        כיצד עורך דין לתעבורה יכול לסייע לי בעבירת נהיגה של שכרות/סמים/אלכוהול?

        עבירות נהיגה בשכרות/סמים/אלכוהול הינן עבירות אשר העונש עליהן מתחיל משנתיים פסילה לכל הפחות. הדרך הנכונה להתמודד עם צפי הפסילה, יתר רכיבי העונש וההשלכות המשפטיות לצידן, היא לבחון את התיק המשטרתי בראיה משפטית ולהגיע להסדר טיעון או ניהול התיק, הכול תלוי בליקויים המשטרתיים.

        משרדנו צבר לאורך השנים ניסיון רב בתחום התעבורה ובניהול אלפי תיקים, זאת במטרה לעזור ללקוח לקבל את התוצאה הטובה ביותר עבורו.

        קידום עורכי דין קידום עורכי דין
        דילוג לתוכן