אל תקחו צ'אנס על הרשיון שלכם

קבעו עכשיו פגישת ייעוץ ראשונית

    אל תקחו צ'אנס על הרשיון שלכם

    קבעו עכשיו פגישת ייעוץ ראשונית




      המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (מרב"ד)

      המכון לבטיחות בדרכים

      המכון הרפואי הינו חברה חיצונית המועסקת על ידי משרד התחבורה ובה יושבים פסיכיאטרים, פסיכולוגים, ושאלות אישיותיות ממוחשבות.
      מטרת המכון הרפואי הינה לבדוק את כשירותם של נהגים אשר מופנים לבדיקות הללו מטעם משרד הרישוי,
      ישנם סיבות רבות לקבלת הזימון למרב"ד:
      שיטת ניקוד החדשה- פסילת רישיון הנהיגה לתקופה בת 9 חודשים בגין צבירת נקודות תעבורה/ משטרה.
      בקשה להגדלת רישיון הנהיגה- אוטובוס, משא כבד, מונית וכדו…
      דיווח מגורמים כגון: משרד הבריאות(רופא), ביטוח לאומי-בגין מחלות נוירולוגיות , אפילפסיה, פסיכיאטריה , משטרת ישראל.
      סמכות המכון הרפואי לבטיחות בדרכים לשלול את רישיונכם:
      מתוקף תקנות התעבורה הסמיך המחוקק את המכון הרפואי לבטיחות בדרכים לשלול את רישיון הנהיגה לתקופה של שנה כאשר הנהג הנבחן לא עבר את הבדיקות והמבחנים במכון הרפואי, הוא נמצא לא כשיר מבחינה אישיותית לנהיגה בטוחה על הכביש עליו להמתין שנה עד להגשת טפסים לבדיקות חדשות ולהגישם על ידי משרד הרישוי.
      נשלל רישיונכם?
      כאשר הנהג מקבל לידו מכתב השולל את רישיונו עומדות בפניו שתי אופציות:
      1. להמתין שנה עד לבדיקות חוזרות במכון הרפואי.
      2. להגיש ערעור על החלטת המכון לפסילת רישיונכם וזה בתוך 30 ימים ורצוי להיעזר בעורך דין המתמחה בתחום.

      משרדנו מתמחה בליווי הנהג לכל אורך התהליך, החל משליחת הטפסים, הכנת הנהג למבחנים ועד לתום התהליך כאשר עומד לנגד עינינו החזרת רישיון הנהיגה.
      קיבלת זימון מהמכון הרפואי? זה לא אומר שאין מה לעשות!

      המכון לבטיחות בדרכים

      המכון לבטיחות בדרכים

      המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (מרב"ד) הוא הגוף המוסמך ע"י המדינה לבצע בדיקות בריאותיות בהקשר לנהיגה בכלי רכב מסוגים שונים. הסמכות נשענת על סעיף 12ב' לפקודת התעבורה וניתנה למכון ע"י שר הבריאות. הבדיקה כרוכה בתשלום אגרה, שנכון ל-2023 עומדת על קרוב ל-700 ש"ח. המכון לבטיחות בדרכים מוסמך לקבוע שאדם אינו כשיר לנהוג, ובעקבות המלצה זו ייפסל רישיון הנהיגה. מאחר שמדובר בפגיעה ניכרת בשגרת היומיום עבור רוב בעלי רישיונות הנהיגה, כדאי במצב כזה לפנות לעו"ד עם ניסיון בתחום. עו"ד מאיה שפירא אלקריף כבר סייעה לנהגים רבים לשמור על הרישיון יקר הערך.

      באילו מקרים מתבצעת בדיקת כשירות רפואית ע"י המכון לבטיחות בדרכים?

      * לקראת הוצאת רישיון נהיגה לרכב משא, רכב כבד ורכב ציבורי – עקב האחריות הרבה המוטלת על מי שנוהג בכלי רכב בקטגוריות אלה, נדרשת בדיקה רפואית מדוקדקת.

      * נכים – נכים המוכרים ע"י משרד הביטחון או המוסד לביטוח לאומי נדרשים להוכיח כשירות רפואית לנהיגה.

      * לאחר שלילה עקב ריבוי נקודות – נהגים שהרישיון שלהם נשלל ע"י המרב"ד עקב צבירת 72 נקודות נדרשים לעבור בדיקה בתוך תקופת הפסילה.

      * לאחר תאונת דרכים – בהתאם להפניית המשטרה.

      * בעיות בריאות – חידוש רישיון נהיגה כשישנה בעיה בריאותית שעלולה לפגוע בתפקוד בזמן נהיגה מתבצע רק לאחר קבלת אישור המרב"ד.

      * הרשעה בשימוש בסמים או אלכוהול – הרשעה מסוג זה, כולל בבית משפט צבאי, מדווחת ע"י הערכאה השיפוטית, או ע"י משטרת ישראל, למרב"ד, ובסמכותו של גוף זה לזמן את האדם לבדיקה.

      איך אפשר למנוע פסילת רישיון ע"י המרב"ד?

      המכון לבטיחות בדרכים, כמו כל גוף מהסוג הזה, עלול להתנהל בשרירותיות. לעו"ד מאיה שפירא אלקריף ניסיון רב במציאת הדרכים המתאימות לנסיבות הספציפיות כך שגם המרב"ד ישתכנע כי אין מקום לפסילת הרישיון – ועל בסיס זה היא מעניקה ייעוץ מועיל. כמו כן היא מסייעת בהגשת ערעורים על החלטות שכבר התקבלו, כשבהקשר זה חשוב להדגיש כי ערר על החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים יש להגיש תוך 30 יום ממועד ההחלטה.

      אל תקחו צ'אנס על הרשיון שלכם

      קבעו עכשיו פגישת ייעוץ ראשונית




        שאלות ותשובות

        איך עו"ד לתעבורה יכול לעזור לי להתמודד מול משרד הרישוי?

        עו"ד אשר מתמחה בדיני משרד הרישוי ותעבורה מכיר את הנהלים המסורבלים של הרשות המנהלית ובכך יכול לעזור באופן גורלי בהחזרת ושמירת רישיון הנהיגה ביד הנהג.

        האם ניתן למחוק נקודות תעבורה?

        כן! ישנם תנאים שעל פי הם יהיה ניתן למחוק נקודות, הדבר נעשה בדרך של פניה לבימ"ש, בתוך 90 יום מיום קבלת הדוח. ישנה חשיבות בלווי עו"ד המתמחה בדיני תעבורה. הדבר נחוץ לשם הצלחת התהליך ומחיקת נקודות.

        קיבלתי פסילה ממשרד הרישוי. מה עושים?

        רצוי לפנות לעו"ד אשר מתמחה בתחום תעבורה במשרד הרישוי. הדבר יכול לעזור באופן משמעותי בטיפול בפסילה מול משרד הרישוי, באופן שהתוצאה יכולה להיות עיכוב פסילה למספר חודשים, קיצור פסילה, ביטול פסילה וביטול רכיבי הפסילה.

        האם עורך דין לתעבורה יכול לעזור לי בהכנה וליווי למכון הרפואי לבטיחות בדרכים?

        כן, עו"ד המתמחה בתחום דיני תעבורה ומשרד הרישוי, יכול לסייע בהכנת הנהג למבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים טרם הגעתו ובכך להגדיל את הסיכוי להצליח במבחנים ולקבל אישור חיובי להמשך נהיגתו.

        בנוסף, במקרה ובו הנהג נכשל במבדקים וקיבל תשובה שלילית ולא קיבל את רישיונו בחזרה, עומדת לו הזכות להגיש ערעור בתוך 30 יום לוועדת ערר. רצוי וכדאי לגשת לוועדת ערר בליווי ערך דין המתמחה בנושא ולו היכולת והידע לשכנע את חברי וועדת הערר, כי יש מקום להחזיר לנהג את רישיונו ואף בתנאים.

        כיצד עורך דין לתעבורה יכול לסייע לי במקרה שהוגש נגדי כתב אישום?

        לבית המשפט בשום אופן לא ניגשים לבד, גם אם נדמה שעבירות תעבורה "הן קלות יותר". הסיבה היא שהאזרח הרגיל אינו מבין את התנהלות בבית המשפט והמשטרה. עו"ד לתעבורה אשר מתמחה בתחום, יפנה ליחידת התביעות על מנת לצלם את חומר החקירה בתיק המשטרתי, זאת כדי לבוא במשא ומתן עם התובע המשטרתי בניסיון להגיע להסדר פשרה או לחלופין לגבש קו הגנה וזאת במטרה לסייע לנאשם להגיע לתוצאה הטובה ביותר בעבורו.

        כיצד עורך דין לתעבורה יכול לסייע לי בעבירת נהיגה של שכרות/סמים/אלכוהול?

        עבירות נהיגה בשכרות/סמים/אלכוהול הינן עבירות אשר העונש עליהן מתחיל משנתיים פסילה לכל הפחות. הדרך הנכונה להתמודד עם צפי הפסילה, יתר רכיבי העונש וההשלכות המשפטיות לצידן, היא לבחון את התיק המשטרתי בראיה משפטית ולהגיע להסדר טיעון או ניהול התיק, הכול תלוי בליקויים המשטרתיים.

        משרדנו צבר לאורך השנים ניסיון רב בתחום התעבורה ובניהול אלפי תיקים, זאת במטרה לעזור ללקוח לקבל את התוצאה הטובה ביותר עבורו.

        קידום עורכי דין קידום עורכי דין
        דילוג לתוכן