אל תקחו צ'אנס על הרשיון שלכם

קבעו עכשיו פגישת ייעוץ ראשונית

    אל תקחו צ'אנס על הרשיון שלכם

    קבעו עכשיו פגישת ייעוץ ראשונית




      עורך דין נהיגה בשכרות

      נהיגה בשכרות הינה פעולה מסוכנת מאוד, הן לנהג, הן למי שנמצא איתו ברכב והן לכל מי שנמצא על הכביש באותם רגעים. בהתאם מומלץ להתנהל לפי הכלל "אם שותים לא נוהגים". יחד עם זאת זכותו כמובן של כל אדם לפנות אל עורך דין נהיגה בשכרות ולהיעזר בידע המקצועי על-מנת להימנע מעונש חמור יתר על המידה. זהו אחד מתחומי המומחיות העיקריים של עו"ד מאיה שפירא אלקריף, גם בזכות הניסיון רחב ההיקף וגם בזכות המאבק הנחוש למען כל לקוח.

      עורך דין נהיגה בשכרות – מידע חשוב – מתייחס לנהג חדש

      * הגדרת "שכרות" – תקנה 169א בתקנות התעבורה מגדירה "נהיגה בשכרות" כמצב שבו בדם של אדם הנוהג ברכב יש 50 מ"ג אלכוהול ב-100 מ"ל דם, או יותר. במקרה שמתבצעת בדיקת ינשוף, הרף על-פי תקנה זו הוא 240 מק"ג אלכוהול בליטר אוויר.

      * הפסיקה בפועל – על-מנת לייצר מרווח ביטחון ולהעניש רק מי שאכן נהג תחת השפעת אלכוהול, הפסיקה המקובלת היא שרק 290 מק"ג אלכוהול ומעלה בליטר אוויר מהווים "שכרות" – נהג מעל 5 שנות נהיגה.

      * אוכלוסייה מיוחדת – פקודת התעבורה מגדירה אוכלוסיות מיוחדות שעבורן הרף מחמיר יותר. הכוונה היא לנהגים צעירים (עד גיל 24), נהגים חדשים וגם נהגים בכלי רכב כבדים (3.5 טון ומעלה) ונהגים בכלי רכב ציבורי. עבור אוכלוסיות אלה, הרף הוא 10 מ"ג אלכוהול ב-100 מ"ל דם, או לחילופין לפחות 50 מק"ג אלכוהול בליטר אחד של אוויר.

      * החמרה – כשאדם נתפס פעם שנייה נוהג בשכרות, עונש המינימום הוא פסילת רישיון ל-4 שנים. במקרה כזה חשוב במיוחד להיעזר בעו"ד עם ניסיון רב.

      איך אפשר למנוע הרשעה וענישה קשה?

      חשוב להדגיש שגם עבור עורך דין נהיגה בשכרות היא אתגר מורכב, וזאת מפני שבתי הדין לתעבורה נוטים להחמיר עם מי שנוהגים תחת השפעת אלכוהול. יחד עם זאת ישנן דרכי פעולה אפשריות: אם בדיקת הדם או בדיקת הינשוף בוצעו בניגוד לנהלים, הממצאים שלהן לא מקובלים וניתן להוביל לזיכוי. במקרים אחרים ניתן להמיר את עבירת ה"נהיגה בשכרות" ל"נהיגה תחת השפעת אלכוהול" שמוגדרת כפחות חמורה, וכך להקל על העונש. עו"ד מאיה שפירא אלקריף כבר טיפלה בהצלחה במקרים רבים של כתבי אישום בגין נהיגה בשכרות, ועשויה לסייע גם לכם.

      עורך דין נהיגה בשכרות

      עו"ד נהיגה בשכרות

      יין, כידוע, משמח לבב אנוש, וכך גם בירה, וויסקי, וודקה ושאר משקאות אלכוהוליים. מצד שני כל אלה פוגמים בשיקול הדעת ובפרט בזמן נהיגה. בהתאם החוק קובע רף ענישה חמור על עבירת הנהיגה בשכרות, ואילו המשטרה מקצה משאבים רבים לאכיפת עבירה זו. גם עבור עו"ד נהיגה בשכרות היא אתגר לא פשוט, ולכן חשוב לפנות אל עורכי דין עם ניסיון רלוונטי רחב היקף. עזרה לנהגים שמואשמים בנהיגה עם כמות אלכוהול גבוהה מהמותר היא אחד מתחומי המומחיות העיקריים של עו"ד מאיה שפירא אלקריף.

      איך עו"ד נהיגה בשכרות יכול למנוע ענישה קשה?

      * איתור פגמים בהתנהלות השוטרים – ביצוע בדיקות דם ובדיקות ינשוף המאתרות אלכוהול בריאות או בדם מחייב עמידה בנהלים קפדניים – הן לגבי תקינות המכשירים והן לגבי אופן ביצוע הבדיקה. כשמתגלה פגם כלשהו בהתנהלות השוטרים, אפשר לפסול את תקפות הבדיקה וכך להוביל לזיכוי. חשוב להדגיש שסירוב לבצע בדיקה נתפש בחומרה ע"י בתי הדין לתעבורה, ולכן מומלץ תמיד לשתף פעולה.

      * הפחתת חומרת העבירה – החוק מגדיר שתי עבירות בהקשר של נהיגה לאחר שתיית משקאות משכרים: נהיגה בשכרות ונהיגה תחת השפעת אלכוהול. העבירה השנייה נחשבת לפחות חמורה, ובהתאם רף הענישה כלפיה נמוך יותר. בחלק מהמקרים האסטרטגיה המיטבית היא שכנוע התביעה המשטרתית או בית הדין לתעבורה להמיר את העבירה החמורה בזו הקלה יותר.

      * הצגת נסיבות מקלות – לעיתים נסיבות אישיות רלוונטיות עשויות להקל על העונש, ובמקרים מסוימים אף להוביל לזיכוי.

      יושרה מלאה ואסטרטגיה נכונה

      כאמור, גם עבור עו"ד נהיגה בשכרות היא אתגר מורכב. בהתאם השלב הראשון הוא בחינה יסודית של נסיבות האירוע, כולל התנהלות השוטרים. לאחר מכן ייבחנו אפשרויות הפעולה ותיבחר האסטרטגיה הנכונה ביותר. עו"ד מאיה שפירא אלקריף מקפידה על יושרה מלאה, ומבהירה מראש לכל אדם שמגיע אליה לאחר האשמה בנהיגה בשכרות מהם סיכויי ההצלחה ומהן האפשרויות העומדות בפניו. בחלק מהמקרים ניתן לחתור לזיכוי וכשזה המצב, תתנהל עו"ד שפירא אלקריף בנחישות רבה, ובמקרים אחרים מומלץ להתפשר (וגם במצבים אלה השירות יכלול חתירה למטרה והשגת התוצאה הטובה ביותר).

      אל תקחו צ'אנס על הרשיון שלכם

      קבעו עכשיו פגישת ייעוץ ראשונית




        שאלות ותשובות

        איך עו"ד לתעבורה יכול לעזור לי להתמודד מול משרד הרישוי?

        עו"ד אשר מתמחה בדיני משרד הרישוי ותעבורה מכיר את הנהלים המסורבלים של הרשות המנהלית ובכך יכול לעזור באופן גורלי בהחזרת ושמירת רישיון הנהיגה ביד הנהג.

        האם ניתן למחוק נקודות תעבורה?

        כן! ישנם תנאים שעל פי הם יהיה ניתן למחוק נקודות, הדבר נעשה בדרך של פניה לבימ"ש, בתוך 90 יום מיום קבלת הדוח. ישנה חשיבות בלווי עו"ד המתמחה בדיני תעבורה. הדבר נחוץ לשם הצלחת התהליך ומחיקת נקודות.

        קיבלתי פסילה ממשרד הרישוי. מה עושים?

        רצוי לפנות לעו"ד אשר מתמחה בתחום תעבורה במשרד הרישוי. הדבר יכול לעזור באופן משמעותי בטיפול בפסילה מול משרד הרישוי, באופן שהתוצאה יכולה להיות עיכוב פסילה למספר חודשים, קיצור פסילה, ביטול פסילה וביטול רכיבי הפסילה.

        האם עורך דין לתעבורה יכול לעזור לי בהכנה וליווי למכון הרפואי לבטיחות בדרכים?

        כן, עו"ד המתמחה בתחום דיני תעבורה ומשרד הרישוי, יכול לסייע בהכנת הנהג למבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים טרם הגעתו ובכך להגדיל את הסיכוי להצליח במבחנים ולקבל אישור חיובי להמשך נהיגתו.

        בנוסף, במקרה ובו הנהג נכשל במבדקים וקיבל תשובה שלילית ולא קיבל את רישיונו בחזרה, עומדת לו הזכות להגיש ערעור בתוך 30 יום לוועדת ערר. רצוי וכדאי לגשת לוועדת ערר בליווי ערך דין המתמחה בנושא ולו היכולת והידע לשכנע את חברי וועדת הערר, כי יש מקום להחזיר לנהג את רישיונו ואף בתנאים.

        כיצד עורך דין לתעבורה יכול לסייע לי במקרה שהוגש נגדי כתב אישום?

        לבית המשפט בשום אופן לא ניגשים לבד, גם אם נדמה שעבירות תעבורה "הן קלות יותר". הסיבה היא שהאזרח הרגיל אינו מבין את התנהלות בבית המשפט והמשטרה. עו"ד לתעבורה אשר מתמחה בתחום, יפנה ליחידת התביעות על מנת לצלם את חומר החקירה בתיק המשטרתי, זאת כדי לבוא במשא ומתן עם התובע המשטרתי בניסיון להגיע להסדר פשרה או לחלופין לגבש קו הגנה וזאת במטרה לסייע לנאשם להגיע לתוצאה הטובה ביותר בעבורו.

        כיצד עורך דין לתעבורה יכול לסייע לי בעבירת נהיגה של שכרות/סמים/אלכוהול?

        עבירות נהיגה בשכרות/סמים/אלכוהול הינן עבירות אשר העונש עליהן מתחיל משנתיים פסילה לכל הפחות. הדרך הנכונה להתמודד עם צפי הפסילה, יתר רכיבי העונש וההשלכות המשפטיות לצידן, היא לבחון את התיק המשטרתי בראיה משפטית ולהגיע להסדר טיעון או ניהול התיק, הכול תלוי בליקויים המשטרתיים.

        משרדנו צבר לאורך השנים ניסיון רב בתחום התעבורה ובניהול אלפי תיקים, זאת במטרה לעזור ללקוח לקבל את התוצאה הטובה ביותר עבורו.

        קידום עורכי דין קידום עורכי דין
        דילוג לתוכן