אל תקחו צ'אנס על הרשיון שלכם

קבעו עכשיו פגישת ייעוץ ראשונית

    אל תקחו צ'אנס על הרשיון שלכם

    קבעו עכשיו פגישת ייעוץ ראשונית




      נהיגה תחת השפעת אלכוהול

      ישנם אנשים המוצאים את עצמם במצבים שבהם הם עומדים בפני כתב אישום בגין נהיגה תחת השפעת אלכוהול. לאישומים אלו עלולות להיות השלכות ארוכות טווח ולגרום לעונשים חמורים, לרבות קנסות, התליית רישיון לצמיתות ואף מאסר.

      במאמר זה נספק מידע על ההשלכות המשפטיות של נהיגה תחת השפעת אלכוהול. עם זאת, לפני שמתעמקים בנושא, חשוב להדגיש כי הדרך הפשוטה והיעילה ביותר להימנע מההשלכות הכבדות, הן מבחינה משפטית והן בשל הסיכונים המוגברים של תאונות דרכים, היא הימנעות מנהיגה תחת השפעת אלכוהול.

      מה המשמעות של נהיגה תחת השפעת אלכוהול?

      נהיגה תחת השפעת אלכוהול הינה עבירה פלילית על פי פקודת התעבורה. חשוב להבין שהחוק מבחין בין נהיגה תחת השפעת אלכוהול לבין נהיגה בשכרות. בדרך כלל, נהיגה בשכרות מתייחסת לנהיגה עם ריכוז אלכוהול בדם (BAC) של 240 מיליליטר, בעוד שהמגבלה החוקית הוגדלה ל-290 מיליליטר, מה שגורם לגורמים שונים שיכולים להשפיע על סף זה. בעיקרו של דבר, מי שנחוש לנהוג כשהוא שיכור, יש לו BAC חורג מהמגבלה שנקבעה בתקנות התעבורה ותקנות התעבורה, אשר משתנה בהתאם לגורמים כמו מין, משקל ומצב הנהג. במילים אחרות, נהיגה בשכרות נחשבת מבחינה חוקית לחמורה הרבה יותר מאשר נהיגה בהשפעת אלכוהול, כאשר ההבחנה נעשית על סמך BAC, מהימנות הבדיקה שנערכה ומשתנים נוספים.

      מה ההבדל המעשי בין נהיגה בשכרות לנהיגה תחת השפעת אלכוהול?

      לעבירות פליליות שונות יש טווחי ענישה ספציפיים. טווח הענישה מציין את טווח העונשים הרגיל המוטל על כל עבירה. למשל, עבירה מסוימת עשויה לגרור עונש של שנתיים עד חמש שנות מאסר, ואם לא קיימות נסיבות חריגות, העונש ייפול בטווח זה.

      בחוקים מסוימים, כמו אלה הנוגעים לנהיגה בשכרות, יש עונשי מינימום. המחוקק קובע רף מינימלי שמעליו לא ניתן לתת עונש קל יותר.

      כאשר מדובר בנהיגה תחת השפעת אלכוהול, הגורם המשמעותי ביותר בקביעת היקף הענישה הוא העבירה הספציפית בה מורשע האדם. נהיגה תחת השפעת אלכוהול גוררת בדרך כלל עונש קל יותר מאשר נהיגה בשכרות.

      הבדל זה ניכר לא רק בבחינת העבירה עצמה אלא גם בחומרת הענישה אם מדובר בתוצאות נוספות. אם מתרחשת תאונת דרכים, העונש על תאונה שנגרמה על ידי מי שנוהג תחת השפעת אלכוהול הוא לרוב נמוך משמעותית מהעונש על תאונה שנגרמה על ידי מי שסווג כנהיגה בשכרות.

      מהן ההשלכות המשפטיות של נהיגה תחת השפעת אלכוהול?

      בהתחשב בהשלכות החמורות הפוטנציאליות של נהיגה תחת השפעת אלכוהול, רשויות אכיפת החוק אוכפות בתוקף עבירות כאלה, מה שמוביל לעונשים מקבילים. העונשים יכולים לכלול תקופת התליית רישיון מינימלית, קנסות, ובמקרים מסוימים גם מאסר. חומרת העונש משתנה ותלויה בגורמים כמו הראיות נגד הנהג, ה-BAC שלהם, מהימנות הבדיקות שנערכו, הנסיבות סביב החלטתם לנהוג ועוד.

      ככלל, במידה ואדם יורשע בנהיגה תחת השפעת אלכוהול, רישיונו יישלל למשך 3 חודשים לפחות, לצד עונשים נוספים. מנגד, מי שייאשם בנהיגה בשכרות יעמוד בפני פסילת רישיון מינימלית של שנתיים, לצד קנסות ועונשי מאסר של עד שנתיים. מומלץ לפנות כבר עם החשד לדבר העברה, לעורך דין מומחה בתחום התעבורה. הדבר ימנע תסבוכת עתידית.

      אל תקחו צ'אנס על הרשיון שלכם

      קבעו עכשיו פגישת ייעוץ ראשונית




        שאלות ותשובות

        איך עו"ד לתעבורה יכול לעזור לי להתמודד מול משרד הרישוי?

        עו"ד אשר מתמחה בדיני משרד הרישוי ותעבורה מכיר את הנהלים המסורבלים של הרשות המנהלית ובכך יכול לעזור באופן גורלי בהחזרת ושמירת רישיון הנהיגה ביד הנהג.

        האם ניתן למחוק נקודות תעבורה?

        כן! ישנם תנאים שעל פי הם יהיה ניתן למחוק נקודות, הדבר נעשה בדרך של פניה לבימ"ש, בתוך 90 יום מיום קבלת הדוח. ישנה חשיבות בלווי עו"ד המתמחה בדיני תעבורה. הדבר נחוץ לשם הצלחת התהליך ומחיקת נקודות.

        קיבלתי פסילה ממשרד הרישוי. מה עושים?

        רצוי לפנות לעו"ד אשר מתמחה בתחום תעבורה במשרד הרישוי. הדבר יכול לעזור באופן משמעותי בטיפול בפסילה מול משרד הרישוי, באופן שהתוצאה יכולה להיות עיכוב פסילה למספר חודשים, קיצור פסילה, ביטול פסילה וביטול רכיבי הפסילה.

        האם עורך דין לתעבורה יכול לעזור לי בהכנה וליווי למכון הרפואי לבטיחות בדרכים?

        כן, עו"ד המתמחה בתחום דיני תעבורה ומשרד הרישוי, יכול לסייע בהכנת הנהג למבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים טרם הגעתו ובכך להגדיל את הסיכוי להצליח במבחנים ולקבל אישור חיובי להמשך נהיגתו.

        בנוסף, במקרה ובו הנהג נכשל במבדקים וקיבל תשובה שלילית ולא קיבל את רישיונו בחזרה, עומדת לו הזכות להגיש ערעור בתוך 30 יום לוועדת ערר. רצוי וכדאי לגשת לוועדת ערר בליווי ערך דין המתמחה בנושא ולו היכולת והידע לשכנע את חברי וועדת הערר, כי יש מקום להחזיר לנהג את רישיונו ואף בתנאים.

        כיצד עורך דין לתעבורה יכול לסייע לי במקרה שהוגש נגדי כתב אישום?

        לבית המשפט בשום אופן לא ניגשים לבד, גם אם נדמה שעבירות תעבורה "הן קלות יותר". הסיבה היא שהאזרח הרגיל אינו מבין את התנהלות בבית המשפט והמשטרה. עו"ד לתעבורה אשר מתמחה בתחום, יפנה ליחידת התביעות על מנת לצלם את חומר החקירה בתיק המשטרתי, זאת כדי לבוא במשא ומתן עם התובע המשטרתי בניסיון להגיע להסדר פשרה או לחלופין לגבש קו הגנה וזאת במטרה לסייע לנאשם להגיע לתוצאה הטובה ביותר בעבורו.

        כיצד עורך דין לתעבורה יכול לסייע לי בעבירת נהיגה של שכרות/סמים/אלכוהול?

        עבירות נהיגה בשכרות/סמים/אלכוהול הינן עבירות אשר העונש עליהן מתחיל משנתיים פסילה לכל הפחות. הדרך הנכונה להתמודד עם צפי הפסילה, יתר רכיבי העונש וההשלכות המשפטיות לצידן, היא לבחון את התיק המשטרתי בראיה משפטית ולהגיע להסדר טיעון או ניהול התיק, הכול תלוי בליקויים המשטרתיים.

        משרדנו צבר לאורך השנים ניסיון רב בתחום התעבורה ובניהול אלפי תיקים, זאת במטרה לעזור ללקוח לקבל את התוצאה הטובה ביותר עבורו.

        קידום עורכי דין קידום עורכי דין
        דילוג לתוכן